close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדיקת פוליגרף: מה זה? והאם כל אחד יכול לעשות?

מערכת שורשז חשוון, תשפב13/10/2021

בודק פוליגרף יכול למדוד את התגובות הפיזיות הללו ולהשוות אותן לקצב הלב הבסיסי ולרמת הזיעה שנלקחו לפני תחילת הבחינה על מנת לדעת

תגיות:
צילום: freepik
בדיקת פוליגרף היא בדיקה המזהה ומתעדת שינויים בתגובות הפיזיות של הגוף.

לא מדויק לומר שבדיקת פוליגרף יכולה לזהות שקרים או אמת מכיוון שהיא לא מתעדת מידע על מחשבות.

בדיקת פוליגרף אינה מדויקת כמו גלאי שקר אחרים כגון זיהוי קול, זיהוי וידאו וגלאי שקר הדמיה תרמית.

בדיקת פוליגרף היא מבחן לאמיתות הצהרתו של אדם על ידי מדידת התגובות הפיזיולוגיות שלו. בדיקות פוליגרף משמשות לאיתור הונאה, פתרון אי וודאות או מתן מידע על האפשרות של חפות או אשמה.

הרעיון הבסיסי מאחורי בדיקת פוליגרף הוא שלאנשים יש תגובות פיזיות מסוימות לשקר.
צילום: freepik
לדוגמה, כאשר מישהו משקר, קצב הלב שלו יואץ והם יזיעו יותר. בודק פוליגרף יכול למדוד את התגובות הפיזיות הללו ולהשוות אותן לקצב הלב הבסיסי ולרמת הזיעה שנלקחו לפני תחילת הבחינה על מנת לדעת אם אותו אדם שיקר במהלך הבדיקה או לא.

פוליגרפים הם דרך מדויקת לקבוע את האמת. בדיקות אלה נעשות בדרך כלל על ידי חוקר פרטי. הם ינסו ליצור קשר עם הנושא שלהם ויכולים להציע גישה יותר מזדמנת לשיחה בה הם שואלים שאלות על האירוע.

בודק הפוליגרף יפקח על גורמים רבים ושונים במהלך בדיקה זו. לדוגמה, הם יראו אם קצב הלב שלהם עולה או יורד במהלך שאלה, האם העור שלהם לח או יבש, אם גובה הקול שלהם משתנה וכן הלאה.

בדיקת פוליגרף היא בדיקת גלאי שקר. זהו תהליך שבו האדם מתבקש לספק תשובות לשאלות והתגובות הפיזיולוגיות שלהם מנוטרות ומתועדות.


ניתן לשכור חוקר פרטי לביצוע בדיקה כזו אם יש חשד לפשע או הונאה.
מחיר בדיקות הפוליגרף משתנה בהתאם למצב. הם בדרך כלל יקרים יותר לאדם מאשר למעסיק, אך זה יכול להשתנות בהתאם לסוג בדיקת הפוליגרף. דוגמה נפוצה היא מיון לפני תעסוקה שיעלה בין 600 ל -800 דולר.

פוליגרף היא מכונה המודדת תגובות פיזיולוגיות לשאלות. מצבו הרגשי של אדם, כאשר דובר אמת או משקר נמדד על ידי בדיקת הפוליגרף.

המחיר של בדיקת פוליגרף משתנה בהתאם לסוג השאלות שנשאלות ולתקופת הזמן בה נאספות. התשלום הסטנדרטי עבור מפגש בן שעה הוא 300-400 דולר ארה"ב.

לדוגמה, אם אתה רוצה לדעת אם הילד שלך משתמש בסמים, זה יעלה לך 4500 דולר עבור 3 מפגשים של עד 6 שעות כל אחד.
אם אתה מודאג לגבי בטיחות בני משפחתך או שאתה יודע שמשהו חשוד מתרחש בביתך, עליך לפנות לחוקר פרטי.
חוקרים פרטיים מספקים מגוון רחב של שירותים ללקוחותיהם. הם יכולים לאסוף ראיות מאזור מסוים, לערוך מעקב ולחקור פוטנציאלים המפרים חוקי חוק.

אך לפני ששוכרים אחד, יש לקחת בחשבון כמה דברים:
האינטרנט הקל על מציאת מידע על אנשים ועל מיקומם. אנשים הזקוקים לבלשים פרטיים מסיבה מסוימת יכולים למצוא אותם לעתים קרובות באינטרנט. אתה יכול לשכור חוקר פרטי לצרכים הספציפיים שלך ולבקש מהם לעזור לך.

חוקרים פרטיים זמינים לסייע לאנשים הזקוקים לשירותי חקירה, החל ממי שנשדד או שגנבו את מכוניתם ועד לאשמים בפשעים שלא ביצעו. חוקרים פרטיים עשויים ליצור קשר עם הקורבן או עורך דינו של הקורבן כחלק מתביעה נגד חברת ביטוח או כחלק מאסטרטגיית הגנה למשפט פלילי. ניתן לפנות אליהם גם על ידי עורכי דין אחרים, כולל אלה שמייצגים ארגוני אינטרסים ציבוריים או איגודי עובדים שהגישו תביעות נגד תאגידים שעושים עסקים עם הממשלה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה